Thursday, June 4, 2009

takut

5 jun 2009- masuk hari ni sudah sebulan lebih aku menjalani hidup sebagai OKU. dengan berjalannya masa, aku juga semakin resah. banyak yang aku takutkan....takut kalau-kalau kaki belum sembuh..takut kalau-kalau tulang belum bersambung..takut kalau-kalau aku terpaksa sambung mc lagi...terutama aku bekerja swasta..ada kerja ada gaji, takde kerja takde gaji..sdangkan sewa klinik, gaji pekerja, sewa mesin ultrasound dan lain-lain sewa lagi perlu dilunas setiap bulan...
takut....
apa yang aku takutkan?
teringat satu surah.....'sesungguhnya kami akan menguji manusia dengan sedikit ketakutan,kelaparan dan dengan berkurangnya harta dan hilangnya jiwa-jiwa serta tanam-tanaman dan berikanlah khabar gembira bagi mereka yang sabar.....'

subhanallah..Allah menyediakan jawapan bagi segala persoalan manusia...
apa saja persoalan yang menghantui kita, kembalilah kepada al Quran, pasti ada jawabannya.

begitu indahnya hidup dibawah naungan al Quran...seperti apa yang ditiulis oleh As Shahis Syed Qutb..Hidup di bawah naugan al Quran....seolah-olah ada siraman air yang menyejukkan, ketika jiwa sedang gelisah. berada dalam teduhnya pepohonan ketika panas menyengat.....

Masyallah Ya Rahman, syukur ku tidak bertepi kerana memilih aku menjadi di antara orang-orang Islam..
Ya Allah, jangan dikau palingkan hati kami, setelah Engkau memberikan kami hidayah...

ameen ya rabbal 'alamin


No comments:

Post a Comment